Research
Projects and Cooperations
Publications
- Kraxenberger, M. and Lauer, G. (2022). Wreading on online literature platforms. Written Communication, 39, 462–496.
- Knopp, C. A., Blohm, S., Kraxenberger, M. and Menninghaus, W. (2021). How perfect are imperfect rhymes? Effects of phonological similarity and verse context on rhyme perception. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 15, 560–572.
- Kraxenberger, M., Knoop, C. A. and Menninghaus, W. (2021). Who reads contemporary erotic novels and why? Humanities and Social Sciences Communications, 8, 1–13.
- Rebora, S., Boot, P., Pianzola, F., Gasser, B., Herrmann, J. B., Kraxenberger, M., Kuijpers, M. M., Lauer, G., Lendvai, P., Messerli, T. C. and Sorrentino, P. (2021). Digital humanities and digital social reading. Digital Scholarship in the Humanities : DSH, 36, ii230-ii250.
- Blohm, S., Kraxenberger, M., Knoop, C. A. and Scharinger, M. (2021). Sound shape and sound effects of literary texts. In Handbook of empirical literary studies (S. 7–38). Berlin: De Gruyter.
- Herrmann, B. and Kraxenberger, M. (2021). Panel: Weder Fail noch Lobgesang: Nicht-eindeutige Wertung von Literatur im digitalen Raum. In Mehrdeutigkeiten (S. 350–351). Göttingen: V & R Unipress.
- Kraxenberger, M. and Lauer, G. (2021). Die Plattform als Bühne – Zur Inszenierung von wreaders. In Inszenierung des Buchs im Internet (S. 99–117). Wiesbaden: Harrassowitz.
- Kraxenberger, M. and Knoop, C. A. (2020). Grundriss der empirischen Literaturwissenschaft : eine Gebrauchsanweisung. In Bilder als Denkformen : bildwissenschaftliche Dialoge zwischen Japan und Deutschland (S. 215–220). Berlin ; Boston: De Gruyter.