Wiese, H., Alexiadou, A., Allen, S. E. M., Bunk, O., Gagarina, N., Iefremenko, K., Martynova, M., Pashkova, T., Rizou, V., Schroeder, C., Shadrova, A., Szucsich, L., Tracy, R., Tsehaye, W., Zerbian, S. and Zuban, Y. (2022). Heritage Speakers as Part of the Native Language Continuum.
Frontiers in Psychology, 12, 1–19.
Tracy, R. (2009). Beyond maturation.
Zeitschrift für Sprachwissenschaft : ZS, 28, 59–67.
Stolberg, D. and Tracy, R. (2008). Mehrsprachigkeit im Spannungsfeld von Verlust und Mehrwert.
Babylonia : rivista per l'insegnamento e l'apprendimento delle lingue : Zeitschrift für Sprachunterricht und Sprachenlernen / Fondazione Lingue e Culture, 2008, 19 – 25.
Tracy, R., Thoma, D., Michel, M. and Ofner, D. (2014). SprachKoPF: Sprachliche Kompetenzen pädagogischer Fachkräfte.
In , Bildungsforschung 2020 – Herausforderungen und Perspektiven : Dokumentation der Tagung des Bundesministeriums für Bildung und Forschung vom 29.–30. März 2012 (S. 285–287). Bildungsforschung,
BMBF: Berlin ; Bonn.
Gawlitzek, I. and Tracy, R. (2005). All children start out as multilinguals.
In , ISB4 : proceedings of the 4th International Symposium on Bilingualism (S. 875–889). Arbeiten zur Mehrsprachigkeit / B,
Cascadilla Press: Somerville, MA.
Tracy, R. (1987). The acquisition of verb placement in German.
In , Proceedings of the 1987 Child Language Seminar held at the University of York, 23–25 March (S. 81–94). ,
University of York: York.
Tracy, R. (2020). Spracherwerb und Mehrsprachigkeit.
In Handbuch Frühe Kindheit (S. 187–200). Opladen ; Berlin ; Toronto: Verlag Barbara Budrich.
Müller, A., Schulz, P. and Tracy, R. (2018). Spracherwerb.
In Konzepte zur Sprach- und Schriftsprachförderung entwickeln (S. 53–68). Stuttgart: Kohlhammer.
Tracy, R. (2017). Language testing in the context of migration.
In The linguistic integration of adult migrants : some lessons from research (S. 45–56). Berlin ; Boston, MA: De Gruyter.
Thoma, D. and Tracy, R. (2012). Deutsch als frühe Zweitsprache : zweite Erstsprache?
In Kinder mit Migrationshintergrund : Spracherwerb und Fördermöglichkeiten (S. 58–79). Freiburg im Breisgau: Fillibach bei Klett.
Tracy, R. (2011). Knowledge societies in need of knowledge.
In New Theoretical Perspectives in Multilingualism Research (S. 89–111). Frankfurt a. M. [u.a.]: Lang.
Tracy, R. (2006). Polyphonie mehrsprachig: Life was very/we-wir sagen bunt, ne?
In Ex praeteritis praesentia : sprach-, literatur- und kulturwissenschaftliche Studien zu Wort- und Stoffgeschichten ; Festschrift zum 70. Geburtstag von Theo Stemmler (S. 79–99). Heidelberg: Universitätsverlag Winter.
Tracy, R. (1990). Spracherwerb trotz Input.
In Spracherwerb und Grammatik : linguistische Untersuchungen zum Erwerb von Syntax und Morphologie (S. 22–49). Opladen: Westdeutscher Verlag.
In order to improve performance and enhance the user experience for the visitors to our website, we use cookies and store anonymous usage data. For more information please read our privacy policy.